Hoe moet je je als school profileren?
Het is belangrijk om je als school goed te profileren. Als je een duidelijke identiteit hebt weten leerlingen beter waar ze precies voor kiezen. Het is dan klip en klaar waar ze voor kiezen. Maar hoe profileer je je als school goed? Hoe zorg je ervoor dat jongeren zich herkennen in jouw profilering?
Ontdek waar je voor staat
Het is belangrijk dat jouw profilering klopt bij de werkelijkheid. Door middel van onderzoek onder leerlingen, docenten en ouders halen we boven tafel hoe zij naar de school aankijken. Wat maakt de school uniek? Waar liggen de sterke kanten van de school? Waarom hebben leerlingen voor de school gekozen?
Hoe kijken potentiele leerlingen of studenten naar de school?
We onderzoeken hoe aankomend studenten naar de school kijken. Wat is hún eerste indruk? En sluit dat aan bij de huidige profilering? Vaak merken we dat een school iets wil uitdragen, maar dat jongeren heel andere behoeftes hebben. De profilering sluit dan niet aan bij de wensen van de doelgroep. We willen dit graag boven tafel hebben voor we aan de slag gaan met een nieuwe profilering.
Een nieuwe profilering uitwerken
Onze strateeg en onderzoeker slaan vervolgens de handen ineen en werken samen een nieuwe profilering uit die past bij de identiteit van de school, maar die tegelijkertijd past bij de behoeftes van de school- of studiekiezer. Zo weten we zeker dat de nieuwe profilering een succes zal hebben bij de jongeren.
Voor het Pantarijn hebben we voor verschillende scholen een profilering uitgerold die past bij de couleur locale van elke vestiging. Benieuwd hoe we dat hebben aangepakt? Het verhaal van het Pantarijn vind je hier.