page loader

Cases Onderwijs

Ontwikkeling magazines in nieuwe stijl en profilering

Ontwikkeling magazines in nieuwe stijl en profilering

SVO heeft een nieuwe profilering en bijna alle middelen zijn inmiddels ook in de nieuwe stijl uitgewerkt. Om een goed wervingsseizoen te draaien is het belangrijk dat de nieuwe brochures ook in de goede stijl, zowel qua beeld als tekst, zijn uitgewerkt. En zeiden we brochures? Voor de BOL-opleidingen hebben we een magazine gemaakt! Dat sluit beter bij de doelgroep aan.

Ons antwoord

Met een co-creatiesessie onder studiekiezers hebben we boven tafel gehaald welke elementen zij graag in een magazine zouden willen zien Daarnaast hebben we telefonische interviews met ouders gehouden. Wat vinden zij belangrijk om terug te zien in een magazine of opleidingsbrochure?

Voor de opleidingsspecifieke informatie zijn we met docenten en medewerkers in gesprek gegaan. 

Samen met onze fotograaf die gespecialiseerd is in jongerenfotografie zijn we op pad gegaan om de foto's op zo'n manier te schieten dat ze het verhaal van het magazine ondersteunen en aanslaan bij jongeren. 

Het resultaat

  • We hebben twee magazines ontwikkeld die ieder een eigen doelgroep bedienen. Met deze magazines kan SVO naar scholenmarkten, studiebeurzen en andere wervingsevenementen. Voor de jongeren staat er alle informatie in die ze nodig hebben. 
  • Voor verdieping wordt er naar de website verwezen, waar aanvullende informatie te vinden is. 

Wil jij ook een magazine van jouw school voor werving?

Vragen? Neem contact op met Henny!

Contact opnemen