Hoe zorg je voor meer instroom van nieuwe studenten?
De Wageningen Universiteit merkte dat de aanwas van nieuwe studenten minder werd. Om te zorgen dat voor komend wervingsjaar al korte klappen gemaakt konden worden werd Bureau Coen ingeschakeld.
Cases Onderwijs
De Wageningen Universiteit merkte dat de aanwas van nieuwe studenten minder werd. Om te zorgen dat voor komend wervingsjaar al korte klappen gemaakt konden worden werd Bureau Coen ingeschakeld.
We begonnen het traject met verschillende reviewsessies, waarbij we met jongeren en ouders hebben gekeken naar de communicatie van de WUR op dit moment. Wat vonden jongeren van de campagnes, website en filmpjes? Daarnaast zijn we met mystery shoppers bij de online open dag aanwezig geweest. De jongeren hebben hier een verslag van gemaakt op basis van de topiclijst die van tevoren is opgesteld.
Daarna hebben we door middel van een associatieonderzoek de communicatiehaakjes boven tafel gehaald. Ook weten we over welke onderwerpen de WUR beter of anders moet informeren zodat ze voldoen aan de wensen en behoeften van jongeren.
Door middel van co-creatiesessies zijn we de diepte ingegaan om perfecte customer journey op te halen. Hoe willen jongeren het liefst door de WUR geïnformeerd worden en op welk moment? Hoe kan de Wageningen Universiteit het best in beeld komen bij de doelgroep?
Vragen? Neem contact op met Henny!
Contact opnemen