Arbeidsmarktcommunicatie voor jongeren
Tegenwoordig hebben veel bedrijven of brancheorganisaties moeite met het vinden van geschikt personeel. Vergrijzing is een groot probleem en zorgt voor problemen met het oog op de toekomst.
Hoe zorg je voor meer instroom van jong personeel? En hoe zorg je ervoor dat jonge werknemers bij jouw organisatie blijven? Wat te doen met personeel dat niet fulltime wil werken?
Voor veel bedrijven en (branche)organisaties zijn deze en andere vragen aan de orde van de dag. Met één workshop is niet meteen jouw personeelsprobleem opgelost, maar je weet na de workshop wél wat je moet doen voor een succesvolle campagne en wat er nodig is om een aantrekkelijke werkgever te zijn voor jong personeel.
Door middel van leuke en aansprekende voorbeelden neemt de workshopleider je mee in de belevingswereld van jongeren. Je ontdekt welke verrassende elementen jongeren belangrijk vinden in een (bij)baantje of in hun eerste baan.
We staan stil bij de verschillende generaties en hoe zij naar werken kijken. Want als er één ding duidelijk is geworden is het wel dat de ‘oude’ manier van werven niet meer werkt. Wat er wel werkt? Dat leggen we graag uit
Optioneel kunnen we een aantal jongeren uit ons jongerenpanel meenemen. Zij kunnen hun mening geven over bijvoorbeeld jullie campagnemiddelen, maar kunnen ook alle vragen beantwoorden die er bij jouw collega’s spelen.