page loader

Cases Bedrijven

Hoe maak ik slim gebruik van Influencers onder jongeren?

Hoe maak ik slim gebruik van Influencers onder jongeren?

Duifhuizen is sinds 1953 dé specialist op het gebied van tassen en koffers. Zowel in de winkels als online bieden ze een kwalitatief, ruim en gevarieerd aanbod aan dat aansluit bij de nieuwste trends. Ook voor jongeren die ‘back to school’ gaan. Met een jaarlijkse campagne helpen ze scholieren een nieuwe schooltas kiezen.


Maar hoe kunnen ze hun campagne nóg beter op de doelgroep laten aansluiten? En hoe maken ze slim gebruik van de inzet van influencers?

Ons antwoord

De Check Your Bag Challenge!

Wij hebben jongeren en hun ouders tijdens een co-creatie gevraagd wat zij belangrijk vinden bij de aanschaf van een nieuwe tas. Wat zijn factoren waar ze op letten én wat verwachten ze precies van een campagne? Wat blijkt? Jongeren vinden veel factoren (kosten, looks etc.) belangrijk, maar vinden het lastig een keuze te maken. En de ouders? Die hebben eigenlijk ook geen idee.

Tijd dus om ze te helpen!

Wij hebben hierop een campagne uitgerold waarbij influencers werden uitgedaagd om schooltassen te testen in 5 verschillende categorieën: waterproof, hufterproof, budgetproof, ruimteproof en fashionproof. Hieruit werd een top-5 van beste tassen samengesteld.

Dit, in combinatie met offline inzet van een aansprekend winkelbeeld, advertenties en events, maakt dat Duifhuizen niet alleen specialist is in schooltassen maar óók aansluit bij de wensen en behoeften van de jongeren.

Het resultaat

  • Jongeren hebben een beter beeld van aan te schaffen schooltassen en welke tas voldoet aan hun specifieke eisen.
  • Duifhuizen heeft een aanbod dat gerichter aansluit bij de doelgroep.
  • Stijging van aantal jongeren dat een schooltas aanschafte bij Duifhuizen.
  • Bredere bekendheid van Duifhuizen onder jongeren door gerichte on- en offline campagne.

Meer weten over wat wij kunnen betekenen voor jouw bedrijf?

Vragen? Neem contact op met Henny!

Contact opnemen