Coen White Logo

Koning Willem I College kwam met de vraag om een communicatie aanpak te ontwikkelen voor de middellange termijn en de lange termijn. Hier kwamen drie fasen bij kijken: de instroomfase, de doorstroomfase en de uitstroomfase. Bureau Coen heeft voor Koning Willem I College al deze fases in kaart gebracht en een gehele communicatie aanpak ontwikkeld die aansluit op de wensen en behoeften van jongeren

diensten:

  • - Onderzoek
  • - Grafische vormgeving
  • - Strategie
  • - Communicatie
  • - Advies

Onze aanpak

Het is van belang om jongeren op een voor hen vertrouwde routing te krijgen, waarin je ze stap voor stap meeneemt en niet direct op je einddoel afgaat. ‘wat wil je later worden?’ is een vraag waar veel jongeren geen antwoord op weten, precies hierop moet een school aanhaken.

Om erachter te komen waar de wensen en behoeften van de jongeren liggen hebben er reviewsessies en straatinterviews plaatsgevonden. Tijdens de reviewsessie zijn de aangeleverde materialen van Koning Willem I gereviewd. Tijdens de straatinterviews is aan de leerlingen gevraagd hoe zij naar het studietraject kijken, wat zij missen en hoe dit beter kan. Tijdens de sessies is gekeken naar welke boodschappen, middelen en momenten moeten worden ingezet om de leerlingen aan te spreken.

Toegepaste onderzoeksvormen

  • Reviewsessies
  • Straatinterviews
  • Pleininterviews
  • Co-creaties

Alle resultaten
op een rij

Alle cijfers
op een rij

‘‘Ik ben klaar met school toch? Ik hoef daar echt niet meer heen.’’

Olaf- 19 jaar

Hoe kunnen we jou
verder helpen?

Onze adviezen, trainingen en workshops zijn gebaseerd op onze jarenlange ervaringen en gesprekken met de doelgroepen. Geen lange rapporten met ingewikkelde statistiek of lange definities, maar praktische adviezen, heldere inzichten en panklare oplossingen.

Meer informatie